I dag skulle vi have Lotte. Der skulle arbejdes på det sidste af vores fotoprojekt vi havde sidst med Lotte. Der arbejde vi i grupper hvor vi skulle ta billeder fra disse forskellige katogorier:
1: Magt
2: Klæder skaber folk
3: Skønhed
4: Et særligt rum
5:Verden i farver
6:Abstrakt komposition
7: Den lille detalje ( Prikken over i'et)
8: Hverdagsritual
9:Fri kategori
Vi gik i gang med, at redigere på alle vores billeder som vi havde valgt der skulle fremvises for hele Mkd holdet.
Vi brugte et redigeringsprogram som kan downloades gratis på nettet... dette program hedder Picasa 3.8.
I programmet kan man virkelig udfolde sig med at ændre på sine billeder. Man kan beskære/rotere, ændrefarver,lysbetoninger,skygger,fjerne bumser, røde øjne og meget mere. Der var også en del effekter som vi benyttede os af. Picasa 3.8 er et forholdsvis ret nemt redigeringsprogram!
Da alle var færdige med, at redgiere billederne mødtes vi i klassen til fremvisning af de forskellige grupper's billeder. Vi skulle enten give kritik eller ros til de færdig redigerede billeder... Synes der var nogle ret gode billeder i alle's grupper.
Da vi var færdig med Lotte's undervisning mødtes vi Vestgruppen sammen, og vi gik igang med at redigere på vores film...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar