Idag stod undervisnngen på Internettet.
Vi startede ud med et oplæg med Lotte. Vi fik diskuteret internettet godt og grundet sammen i klassen og der kom en del emner op bl.a etik og om brugen af internettet i institutioner. Det var spændende at få diskuteret da der jo er forskellige meninger om hvor meget børn skal have adgang til internettet... Vi kan ikke komme uden om, at i denne tid vi lever i vil børn helt nede fra 1 års aldren allerede begynde at bruge digitalemedier, da deres forældre er stor forbruger af diverse digitale gadgets.
Efter oplægget blev vi delt op i grupper alt efter hvilken slags institution vi skal være i i vores praktik.
Jeg skal være i praktik i en vuggestue og allerede der bliver der brugt internettet måske ikke så meget i institutionerne, men derhjemme bruger de små børn også digitalemedier. Vi fik opgaven at skulle finde nogle websites til denne målgruppe. Der var blandet andet Oline som er en hjemmeside til de helt små børn... der kan børnene spille spil som f.eks som lærer børn at stave, tælle og ja underholdningsspil, men i vores søgen på internettet fik undersøgt nogle andre sites. Vi fandt en hjemmeside der hed fusentasterne som var et forældrepar der havde lavet en hjemmeside med spil til de helt så, men disse spil der var på deres side var app's de havde lavet og det krævede at man havde en Ipad, Iphone, ipod eller en android.
Efter alle havde undersøgt hvad der var på nettet snakkede vi om hvad vi havde fundet til vores målgruppe og det var så den dag...
Ingen kommentarer:
Send en kommentar