mandag den 14. november 2011

Linjefagsdokument Animation/ stopmotion d 11/11 2011

Idag skulle vi gå igang med, at filme vores animation/ stopmotions film...
Før vi gik igang med at skulle filme skrev vi et lille manuskrift og vores historie skulle handle om Dagen's kop istedet for Dagen's mand som i sikkert har set i fjernsynet.
Da vi havde skrevet historien/manuskriftet kunne vi endelig gå i gang med at filme vores små fine dukker. Vi brugte en webcam og skulle bruge et program der hedder monkey jam. Det meste af formiddagen gik med at filme og det må siges at være noget af et arbejde med denne slags film, der skal virkelig arbejdes med ens tålmodighed! Man tager 24 billeder i sekundet og rykker sin figur med meget små bevægelser og hvergang den skulle have et nyt udtryk skulle vi skifte endten øjne eller mund... det var ret sjovt og fedt at se det bagefter hvordan de bliver helt levende.
Vi blev ikke helt færdige med at optage den dag, men aftalte at skulle gøre filmen færdig om mandagen da vi skal vise den for vores hold den 21/11.
Kl 11.30 skulle vi have et kort oplæg omkring æstetik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar