Idag havde vi om film/video.
-Filmen er et godt pædagogisk virkemiddel
-man kan lave forskellige former for film... bla. disse to metoder som vi skal bruge-klip i kamera og film bort.
-Klip i kamera er en metode man kan bruge når man ikke skal bruge en masse tid på, at redeigere, men man laver filmen som den skal være... man bruger f.eks ikke bagrundslyd så hvis man gerne vil have musik i klippet er det noget man skal spille i baggrunden mens man optager.
- Scenerne optager mna i den rækkefølge man skal bruge dem og de er realtive korte... Ofte små klip, som ender i en kortere film.
Disse principper ( klip i kamera) er også dem dogme 95 består af.
Film bort skal der redigeres meget i.. Man sætter lydeffekter og baggrundslyd efterfølgende.
Man klipper de forskellige sekvenser af optagelserne... og man kan flytte rundt på optagelserne.
I filmbort går man op i lys, lyd, replikker og kulisser stik modsat Klip i film.
Point Of No Return:
Poinrt of no return, konflikt optrapning og klimax skal ligge forholdsvis i begyndelsen så man synes,at filmen er spændende til at starte med... der kan sagtens være flere konflikter undervejs i ens film.
Vores lære ( Frank) gav os en spændende opgave til vores film vi skulle lave. de forskellige grupper fik hver især et kodeord som bestod af Nord, Syd, Øst og Vest!
Den gruppe jeg endte med fik kodeordret Vest. Derefter fik vi nogle regler der skulle overholdes til denne film vi skulle lave. Filmen måtte ikke indholde en dialog eller monolog, men kun enkelte ord. Filmen skulle indholde reallyd og baggrundsmusik.... og vi skule også arbejde med lyssætning.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar